ログイン
English
千葉大学学術成果リポジトリ
ブラウズ
著者
刊行年(西暦)
雑誌名
資料種別
ランキング
アクセスランキング
ダウンロードランキング
その他
アカデミック・リンク・センター/附属図書館HP
千葉大学HP
このアイテムのアクセス数:
159
件
(
2024-04-26
02:32 集計
)
閲覧可能ファイル
ファイル
フォーマット
サイズ
ダウンロード回数
説明
j003_2017_003_a
pdf
409 KB
120
基本情報
データ種別:学術成果リポジトリ
タイトル
教養科目としての国際協力とその教授法
タイトルの別表記
Teaching International Cooperation as a Liberal Arts Subject
作成者
大西, 好宣
作成者の別表記
ONISHI, Yoshinobu
キーワード等
国際教養
国際協力
教養科目
内容
[ABSTRACT] Since the 1990s, many Japanese universities have newly introduced international cooperation and the related subjects into the curriculum. This involves proactive values and a variety of possibilities for studying international cooperation at university, allowing students to acquire modern wisdom in the age of globalism. By studying international cooperation, students can also acquire contemporary skills that will be useful in the globalized world. On the other hand, teaching international cooperation is another issue. We still lack a stable and common methodology for teaching the subject at university. We also lack valuable information on the best practices. The purpose of this study, therefore, is to change such a chaotic situation by showing three things. First, the study clarifies how international cooperation is taught in high schools in Japan. Second, the study shows how the subject is taught at universities in Japan. It then categorizes the actual practices into three different approaches. Finally, the study gives an example of one of the three approaches, and reports how the author himself taught international cooperation for several years in Japan.
ハンドルURL
https://opac.ll.chiba-u.jp/da/curator/102517/
フルテキストへのリンク
https://opac.ll.chiba-u.jp/da/curator/102517/j003_2017_003_a.pdf
公開者
日本国際教養学会
公開者の別表記
The Japan Association of International Liberal Arts
NII資源タイプ
学術雑誌論文
掲載誌名
日本国際教養学会論集 = JAILA Journal
巻
3
開始ページ
3
終了ページ
14
刊行年月
2017-03-29
著者版フラグ
author
その他の情報を表示
コンテンツの種類
雑誌掲載論文 Journal Article
DCMI資源タイプ
text
ファイル形式 [IMT]
application/pdf
言語 [ISO639-2]
jpn
関連情報 (isVersionOf) [URL]
http://jaila.org/journal/articles/vol003_2017/journal_vol3_2017.html
ホームへ戻る