マイページログイン
English
千葉大学学術成果リポジトリ
ブラウズ
著者
刊行年(西暦)
雑誌名
資料種別
ランキング
アクセスランキング
ダウンロードランキング
その他
アカデミック・リンク・センター/附属図書館HP
千葉大学HP
このアイテムのアクセス数:
26
件
(
2025-07-08
02:30 集計
)
閲覧可能ファイル
ファイル
フォーマット
サイズ
ダウンロード回数
説明
13482084_59_223
pdf
238 KB
214
基本情報
データ種別:学術成果リポジトリ
タイトル
A Study on the Effect of Hierarchical Concept Mapping on Writing by Junior High School Students
作成者
Oi, Kyoko
Toyoshima, Hiroko
キーワード等
Hierarchical Concept Map
Paragraph Writing
Junior High School
内容
The present study focuses on hierarchical concept mapping as a means to improve English writing by Japanese junior high school students. First, the paper defines hierarchical concept mapping and represents its potential for Japanese junior high school students. Then, the paper reports the results of an experiment in which hierarchical concept mapping was introduced to an English writing class at a junior high school. The researchers examined the effectiveness of this instruction for 16 junior high school students, who were categorized as beginners in English proficiency, with questionnaires and writing tasks. The effectiveness of hierarchical concept mapping was assessed by (1) the changes in the organization of a paragraph and (2) the changes in the total number of produced words and sentences. The results indicated overall improvement in students' knowledge of a good paragraph as well as their skills. In summary, paragraph writing instruction incorporating hierarchical concept mapping showed positive effects on junior high school students' writing
ハンドルURL
https://opac.ll.chiba-u.jp/da/curator/900067236/
フルテキストへのリンク
https://opac.ll.chiba-u.jp/da/curator/900067236/13482084_59_223.pdf
公開者
千葉大学教育学部
公開者の別表記
Chiba University. the Faculty of Education
NII資源タイプ
紀要論文
ISSN
1348-2084
NCID
AA11868267
掲載誌名
千葉大学教育学部研究紀要 = Bulletin of the Faculty of Education, Chiba University
巻
59
開始ページ
223
終了ページ
228
刊行年月
2011-03
著者版フラグ
publisher
カテゴリ
教育学部研究紀要
その他の情報を表示
コンテンツの種類
紀要論文 Departmental Bulletin Paper
ファイル形式 [IMT]
application/pdf
言語 [ISO639-2]
eng
トップページへ戻る