ログイン
English
千葉大学学術成果リポジトリ
ブラウズ
著者
刊行年(西暦)
雑誌名
資料種別
ランキング
アクセスランキング
ダウンロードランキング
その他
アカデミック・リンク・センター/附属図書館HP
千葉大学HP
このアイテムのアクセス数:
217
件
(
2025-01-13
09:18 集計
)
閲覧可能ファイル
ファイル
フォーマット
サイズ
ダウンロード回数
説明
kubota_final
pdf
828 KB
79
基本情報
データ種別:学術成果リポジトリ
タイトル
A Reliable Method for Innovative Lesson Improvement
タイトルの別表記
革新的な授業改善のための明確な方法
作成者
KUBOTA, Tomomi
作成者の別表記
久保田, 朋実
キーワード等
action research
collaborative action research
analytical hierarchy process
groupthink
内容
[Abstract] Lesson improvement is becoming essential for adapting to the recent rapid changes in education. “Action research” is treated as a way to improve lessons. This paper reviews collaborative action research (CAR) to identify group decision-making for lesson improvement, providing methodologies based on the analytic hierarchy process, which is known as a method for successful group decision-making. In this study, we performed simulations to incorporate the analytic hierarchy process with CAR in the process of lesson improvement. Moreover, this work reviews how people from different fields discuss CAR and how diverse opinions are integrated into the process of revising plans. The difficulties of discussing in a group are also examined, focusing on the concept of groupthink.
千葉大学教育学部 令和3年度 卒業論文
ハンドルURL
https://opac.ll.chiba-u.jp/da/curator/900120032/
フルテキストへのリンク
https://opac.ll.chiba-u.jp/da/curator/900120032/kubota_final.pdf
NII資源タイプ
その他
開始ページ
1
終了ページ
46
刊行年月
2022-01-05
著者版フラグ
author
その他の情報を表示
DCMI資源タイプ
text
ファイル形式 [IMT]
application/pdf
言語 [ISO639-2]
eng
ホームへ戻る