ログイン
English
千葉大学学術成果リポジトリ
ブラウズ
著者
刊行年(西暦)
雑誌名
資料種別
ランキング
アクセスランキング
ダウンロードランキング
その他
アカデミック・リンク・センター/附属図書館HP
千葉大学HP
このアイテムのアクセス数:
13
件
(
2024-05-08
14:34 集計
)
閲覧可能ファイル
ファイル
フォーマット
サイズ
ダウンロード回数
説明
KJ00004298761
pdf
346 KB
14
基本情報
データ種別:学術成果リポジトリ
タイトル
THE EFFECTS OF INSTRUCTION IN THE VALUE OF REHEARSAL STRATEGIES ON THE MEMORY PERFORMANCE OF PRESCHOOLERS
作成者
増田, 裕子
作成者 [NC]
中澤, 潤
DA09837298
作成者の別表記
Nakazawa, Jun
Masuda, Hiroko
内容
Training of rehearsal strategy and instruction about its value for serial recall were given to preschool children. For non-spontaneous rehearsers, the rehearsal training resulted in good recall performance. Instruction about its value helped maintain the effects of training. These results confirmed the results of Kennedy & Miller (1976) Spontaneously rehearsing preschoolers continued to perform well with or without such instruction. The possibility that even preschoolers, once they acquire spontaneous rehearsal strategy, seemed to already understand its value, must be further investigated.
ハンドルURL
https://opac.ll.chiba-u.jp/da/curator/900025390/
フルテキストへのリンク
https://opac.ll.chiba-u.jp/da/curator/900025390/KJ00004298761.pdf
公開者
千葉大学教育学部
NII資源タイプ
紀要論文
ISSN
0577-6856
NCID
AN00179512
掲載誌名
千葉大学教育学部研究紀要. 第1部
巻
32
開始ページ
211
終了ページ
216
刊行年月
1983-12-20
著者版フラグ
publisher
カテゴリ
教育学部研究紀要
その他の情報を表示
作成者 (ヨミ)
マスダ, ヒロコ
日本十進分類法 (NDC)
370
コンテンツの種類
紀要論文 Departmental Bulletin Paper
DCMI資源タイプ
text
ファイル形式 [IMT]
application/pdf
情報源
Bulletin of the Faculty of Education, Chiba University. Part I
言語 [ISO639-2]
eng
ホームへ戻る