ログイン
English
千葉大学学術成果リポジトリ
ブラウズ
著者
刊行年(西暦)
雑誌名
資料種別
ランキング
アクセスランキング
ダウンロードランキング
その他
アカデミック・リンク・センター/附属図書館HP
千葉大学HP
このアイテムのアクセス数:
16
件
(
2024-05-02
12:09 集計
)
閲覧可能ファイル
ファイル
フォーマット
サイズ
ダウンロード回数
説明
S2758707X-1-P001
pdf
775 KB
9
基本情報
データ種別:学術成果リポジトリ
タイトル
Exploring Vocabulary Knowledge: Evaluating a Yes-No Test for Narrow Frequency Bands within the BNC-COCA 1k
作成者
MCSHANE, Edward
キーワード等
vocabulary assessment
language education
yes-no test
validity
reliability
内容
[SUMMARY] This paper explores the utility and validity of a yes-no vocabulary test designed to assess narrow 100-word bands within the 1k band of the British National Corpus/Corpus of Contemporary American English( BNC-COCA). The primary goal is to investigate the effectiveness of the yes-no test in assessing vocabulary knowledge within specific frequency bands. Additionally, the study seeks to determine the validity and reliability of a yes-no test. The study involved 1st-year students at a Japanese university. The yes-no test included words from the 1k band of BNC-COCA, divided into 100-word bands. Plausible non-words were also included in the test. Correlation with an existing Updated Vocabulary Levels Test (UVLT) assessed validity, while Kuder-Richardson Formula 20( KR-20) measured internal consistency reliability. The study did not observe a gradual decrease in scores across narrow frequency bands in the yes-no test. However, a strong correlation (ρ = 0.86, p < 0.001) with the UVLT suggests the test effectively measures 1k band vocabulary knowledge. Reliability analysis revealed varying results among test sections, with some showing low reliability. The yes-no test can aid in identifying specific areas of vocabulary knowledge gaps, enabling more targeted instruction.
ハンドルURL
https://opac.ll.chiba-u.jp/da/curator/900122260/
フルテキストへのリンク
https://opac.ll.chiba-u.jp/da/curator/900122260/S2758707X-1-P001.pdf
公開者
千葉大学英語教育開発センター
公開者の別表記
Center for English Language Education, Chiba University
NII資源タイプ
紀要論文
ISSN
2758707X
掲載誌名
Journal of English Language Education and Research
巻
1
開始ページ
1
終了ページ
11
刊行年月
2024-03-15
selfDOI
10.20776/S2758707X-1-P1
著者版フラグ
publisher
カテゴリ
Journal of English Language Education and Research
その他の情報を表示
DCMI資源タイプ
text
ファイル形式 [IMT]
application/pdf
言語 [ISO639-2]
eng
ホームへ戻る