ログイン
English
千葉大学学術成果リポジトリ
ブラウズ
著者
刊行年(西暦)
雑誌名
資料種別
ランキング
アクセスランキング
ダウンロードランキング
その他
アカデミック・リンク・センター/附属図書館HP
千葉大学HP
このアイテムのアクセス数:
78
件
(
2024-05-15
07:08 集計
)
閲覧可能ファイル
ファイル
フォーマット
サイズ
ダウンロード回数
説明
13482084_61_381
pdf
454 KB
132
基本情報
データ種別:学術成果リポジトリ
タイトル
ロンドンGladesmore Schoolにおける科学教育-多文化環境の中での目覚しい成功例-
タイトルの別表記
Science Education at Gladesmore School in London-Achieving Outstanding Success in a School in a Multicultural Environment-
作成者
大井, 恭子
ホーン, ベバリー
作成者の別表記
Oi, Kyoko
Horne, Beverley
キーワード等
科学
Science
教育
Education
イギリス
England
GCSE
EAL
内容
本稿はロンドンにあるGlademore Schoolを訪問し,その際得た校風全般と同校の科学教育に関する考察である。同校は現校長の力強い指導の下,学業成績に関して劇的な変化を遂げ,学業優秀校として認定され,数々の賞もとっている。今回の訪問でこの成功の鍵となった校風と方針のいくつかを確認することができた。まず,校長の力強い指導力とこの地域の出身者であり,同校で長年勤務している教員の愛校心が挙げられる。次に,背景が異なる多様な生徒のニーズに対応したカリキュラムを擁していることもその要因として挙げられる。同様に重要なのは,様々な科目に応用可能な「学び方方略」に力点が置かれていることである。これらは,ポスターの形としても,校内のあちこちに掲げられていたほか,口頭でもよく聞かれた。また,英語を母語としない生徒たちが成功を収めるための周到な準備もされていた。これらすべてがこの学校の成功の要因と言える。すなわち,地域に根付いた共同体意識,目的の明確化,そして学び方攻略が,Gladmore Schoolを目覚しい成功へ導いたと言える。
This report is a description of a visit we made to a school in London in order to gain an understanding of its ethos in general and science teaching in particular. Gladesmore School is a school that is truly part of its community. It has achieved dramatic improvements in its academic results over the past decade under its current head teacher and has received prestigious awards for excellence. During our visit to the school we were able to observe its ethos and learn about the school policies which contribute to this success. We found that the school had strong leadership and loyal teaching staff, most of whom had worked in the school for many years and often came from the local community. It also delivered a curriculum that suited the needs of pupils of a wide range of backgrounds and ability and made use of target-setting and incentives which enabled the pupils to achieve their goals. Extra classes and extra-curricular activities were also provided outside of regular teaching time. Equally important to the success of the school was the emphasis on skills-based learning strategies that could be applied to different subjects. These were enforced both orally and in written form, for example on posters in classrooms and corridors throughout the school. There were also clear policies in place for helping pupils whose first language was not English to achieve their goals. All these factors seemed to contribute to a very positive learning environment, the success of which is reflected in the school's results. Overall the sense of community, the clarity of purpose and the general approach to learning contribule to Gladesmore's reputution for being an excellent school.
ハンドルURL
https://opac.ll.chiba-u.jp/da/curator/900116868/
フルテキストへのリンク
https://opac.ll.chiba-u.jp/da/curator/900116868/13482084_61_381.pdf
公開者
千葉大学教育学部
公開者の別表記
Chiba University. the Faculty of Education
NII資源タイプ
紀要論文
ISSN
1348-2084
NCID
AA11868267
掲載誌名
千葉大学教育学部研究紀要 = Bulletin of the Faculty of Education, Chiba University
巻
61
開始ページ
381
終了ページ
386
刊行年月
2013-03-01
著者版フラグ
publisher
カテゴリ
教育学部研究紀要
その他の情報を表示
タイトル (ヨミ)
ロンドン Gladesmore School ニ オケル カガク キョウイク - タブンカ カンキョウ ノ ナカ デノ メザマシイ セイコウレイ -
作成者 (ヨミ)
オオイ, キョウコ
ホーン, ベバリー
コンテンツの種類
紀要論文 Departmental Bulletin Paper
ファイル形式 [IMT]
application/pdf
言語 [ISO639-2]
jpn
ホームへ戻る